לעיתים אנחנו ב-BDA, פוגשים בלקוחות ששואלים את השאלה הזאת. השאלה יכולה להגיע מלקוחות שהטמיעו מערכות ERP לאורך שנים רבות ובהשקעות משמעותיות ואף מלקוחות במצבים אחרים, שנמצאים בצומת החלטה ומתלבטים בשאלה.
היתרונות של תוכנת ERP ושל תוכנת CRM שונים ובלתי תלויים, ועבור מרבית החברות שתי המערכות חיוניות.
בעזרת שילוב נכון של ERP ו-CRM יוצרים יעילות גבוהה, מסייעים למנהלים בקבלת החלטות עסקיות טובות יותר ובסופו של דבר מובילים להגדלת ריווחיות.
יתרונות מערכות ERP ו-CRM:
שני סוגי המערכות יתרמו רבות להצלחת הארגון, יחד עם זאת הן לא תחליפיות. אלה טכנולוגיות משלימות שמסייעות בניהול העסק באופן יעיל.
עם התפתחות פתרונות מבוססי ענן (Software as a Service), ארגונים יכולים להאיץ את יישום הטכנולוגיה למימוש אסטרטגיה עסקית, להגדלת הכנסות, להתייעלות, להגדלת פרודוקטיביות וכך גם להגדלת רווחיות.
ERP הינה מערכת לתכנון משאבים ארגוני והיא מהווה את לב ליבה של המערכת הארגונית. במרבית התחומים היא משמשת בסיס לתהליכים התפעוליים, מאפשרת את הפעילות העסקית ומייעלת אותה. תכנון זה נעשה על ידי איחוד של מקורות מידע ויישום תהליכים מובנים בתחומי כספים, ניהול מלאי, רכש, משאבי אנוש ופונקציות ארגוניות נוספות.
לעומת זאת פתרון לניהול קשרי לקוחות, CRM, מניע תהליכי גיוס ושימור לקוחות ומסייע בהגדלת מכירות. CRM מנהל מידע לקוח עדכני ופוטנציאלי וממכן תהליכים הקשורים למסע לקוח. כמו כן גופים שונים בארגון מנהלים באמצעותו את הקשר מול הלקוח : שיווק, מכירות ושירות לקוחות. מערכת ה-CRM מסנכרנת את המידע בין כולם ליצירת תמונת לקוח מלאה.
כשם שמערכת CRM אינה יכולה להחליף מערכת ERP, מערכת ERP אינה יכולה להחליף פתרון CRM אפקטיבי.
פונקציונליות ERP:
מערכת תכנון המשאבים הארגוניים (ERP) שלכם נועדה לנהל את מגזרי התפעול והעסקאות של העסק. מידע כגון חומרי גלם, התחייבויות עסקיות, הזמנות רכש, ייצור ויכולת הפצה יימצא ב-ERP. ניתן לראות יתרונות ERP במחלקות רבות ברחבי החברה.
- ניהול מידע על המוצר
- ניהול משאבי אנוש
- ניהול פיננסי וחשבונאי
- ניהול מלאי ושרשרת אספקה
- ניהול הזמנות
- ניהול ייצור
עבודה עם לקוחות ויצירת לידים חדשים יכולה להיות משימה מאתגרת. מערכת CRM פותחת הזדמנויות לעסקים קטנים, חברות בינוניות וארגונים גדולים בכל תחום. CRM מספק לעסקים מרכז אחוד לכל נתוני הלקוחות, ומעקב אחר כל האינטראקציות איתם. יתרונות CRM כוללים אוטומציה של מכירות, דיווח וניתוח; חיזוי, ניהול הצעות מחיר והזמנות; שירות לקוחות ותמיכה; אוטומציה שיווקית; מסחר אלקטרוני; מעקב אחר לקוחות; ניהול קשרי שותפים וגישה לטלפון נייד.
- קמפיינים שיווקיים
- פרופילי חברה ואנשי קשר
- ניהול לידים
- תקשורת “סביב” הלקוח
- ניהול פעילות מכירות
מערכות CRM מובילות מאפשרות ביצוע התאמות לתהליכי המכירה הספציפיים של הלקוח באמצעות Low code במהירות וללא צורך במפתחים.
לכל אחד מהפתרונות CRM ו-ERP יש יתרונות משל עצמו:
שתיהן מערכות מרכזיות וחשובות בפני עצמן המציעות יתרונות בלתי תלויים. על מנת לענות לצרכי לקוחותיהם, ספקי ERP הוסיפו למערכות שלהם תכונות CRM וניהול לקוחות שמיועדים לסייע ללקוחותיהם לנהל מסד נתוני לקוחות ברמה בסיסית. גרסאות פשוטות אלה עשויות לענות על צרכי ארגונים מסויימים, אבל אין להן בדרך כלל יכולות פונקציונלית, שימושיות וגמישות של CRM הנדרשות כדי לספק אפקט משמעותי.
ברגע שארגון מגיע לגבולות הפונקציונליות של ה-CRM המוטמע כחלק מה-ERP, הוא בד”כ בוחר לחפש פתרונות CRM אחרים שימלאו את החסר. במצב זה יתכנו אתגרי אינטגרציה בין מערכת ה-ERP למערכת ה-CRM. הרבה מערכות CRM חיצוניות לא יתקשרו עם מערכת ה-ERP וכתוצאה מכך תיווצר כפילות נתונים בין המערכות ואנשי מכירות ייאלצו להזין נתונים פעמיים או לפנות לשתי מערכות לשם ביצוע מטלה. על מנת להמנע ממצב זה חיוני לוודא שמערכת ה-CRM יכולה להתחבר למערכת ה-ERP הקיימת בארגון.
עבור רוב החברות, שתי המערכות חיוניות; שילוב נכון של ERP ו-CRM יוצר יעילות גבוהה , מסייע בקבלת החלטות עסקיות טובות יותר ובסופו של דבר מוביל לרווחיות גבוהה יותר.
מהם היעדים האופייניים להטמעת מערכת CRM בארגון ?
- ריכוז מידע על הלקוח והגברת הנראות שלו בכל הארגון
- מעקב אחר ערוצי המכירה וניהולם , כולל הטמעת ניהול הזדמנויות יעיל יותר ותהליכי מעקב אחר הצעות מחיר
- שיפור מעקב אחר פעילות מכירות, רישום ומדדי ביצועים מרכזיים
- באמצעות טלפון נייד, לספק לאנשי המכירות ולמנהליהם גישה ידידותית למידע משולב שמקורו ב- CRM ו-ERP ואפשרות לקדם תהליכי מכירה מכל מקום.
חברת BDA עוסקת בייעוץ במערכות מידע וביישום מערכת CRM של חברת Sales force למעלה מ 12 שנה.
ניתן ליצור קשר באמצעות המייל info@bda-projects.co.il או בטלפון 054-7335566.